Monday, September 6, 2010

PerSiapaN RaYa TaHuN Ni.......

Tinggal beberapa hari lagi, raya bakal menjelang. org2 sibuk dgn persiapan untuk menyambut raya. baju raya, kueh raya, kasut raya, tudung raya dan mcm2 lagi. aku pun apa kurangnya. sibuk mencari brg2 untuk menyambut raya pada kali ini. raya kali ini agk menarik la sbb raya kali ni jatuh pada bln kelahiran ku iaitu september.
segala persiapan aku untuk diriku kebykan telah aku beli. baju raya, kasut raya, tudung raya. suma dh complete. u mak n ayah aku, makcik n pakcik aku ja y blom settle lg. u mak aku br ja settle baru2 ni. u ayah aku, aku blom jmpa lg bj melayu y berkenan di hatiku u ayah aku. u thn ni aku nk cr bj y kale pink u ayah aku. pink belacan ckit. mesti segak ayah aku pkai ms hari raya nnt. u makcik n pakcik aku pun sama, aku xjmpa lg. aku nk crkan jubah u makcik aku n bj melayu u pakcik aku. arap2 kali ni aku berjaya jmpa bj y aku berkenan.
kuih raya & kerepek pun byk y aku bli kali ni. kuih white crunchy, peanut cluster, rempeyek, karipap, popia. mcm mn la nk wak blk kg. byk btul brg y aku nk wak blk kg nnt. petang ni lak, aku igt nk g mencari lg bj2 u ayah, pakcik n makcik aku.

AzAm TahUn Baru 2012....

Tahun 2012 sudah tiba.... dh 10 ari thun baru berlalu...... apa azam baru aku utk tahun ini? lupakan segala y pahit tahun 2011...... mulakan...