Tuesday, December 21, 2010

PaHiT GeTiR PerJaLaNaN Ke PuLaU PaNgKoR

Kali ni, aku bercuti pula di pulau pangkor.....
sj2 makan angin & lari dr kesibukan kota yang menyerabutkan kpala otakku.....
aku bertolak pagi sabtu 18 disember ngn 2 org member aku yang aku ada gtau dlm entri sblm ni.....
ktorg g 3 org nek bas kul 9:00 pagi....
menurut tiket yang dibeli la....
tp bas tu penipu...kul 9:30 baru jln....
pastu siap singgah menyinggah merata tmpat lak 2...
skit ati jer rasa ngn bas tu....
stat dr c2 aku dh reject bas tu....
kt cni aku tnjuk tket bas yang aku bli y dh aku stat reject...

syarikat bas yang mengarut......


disebabkan bas tersebut jg, aku tlah lmbt selama 2 jam....
bas yang aku nek ni singgah di ipoh...
pastu siap kna tkar lak bas len.....
lpas tu bas tu siap tggu penumpang bg penuh lak....
sakit ati btul rasa...........
yang aku xleh trima ader ke patutu driver bas tu siap berenti tepi jln....
igtkan nk wat per...
rupenye driver tu g bli pisang goreng + air teh tarik u die.....
penumpang2 dibiarkan.....
sdangkan aku yang penumpang dlm tu pun lapar gk...
dr pagi bertolak mn mkn lg......
tanpa rs bersalah lak trus jer smbg memandu...
yang geramnye driver tu siap berenti kt suma hentian...
kt manjung la...
pastu siap berenti kt tmpt tunggu bas tnya org nk g mn lg....
aku pun jd heran samada ni bas ekspress ke bas biasa.......
kul 9:30 bertolak kul 4 br smpi lumut....
skit jer bdan aku dlm bas tu......
lpas smpi trus jer jln laju2 ke terminal lumut cr tiket feri...
pastu lari2 cr toilet....
ni tiket feri yang aku bli.....


aku smpi di pangkor kul 5 petang......
trus jer cr teksi & gerak ke flora beach resort...
dlm ati terasa hepi......

AzAm TahUn Baru 2012....

Tahun 2012 sudah tiba.... dh 10 ari thun baru berlalu...... apa azam baru aku utk tahun ini? lupakan segala y pahit tahun 2011...... mulakan...